Adwords Banners
Google Display Network (GDN)
Na levering van een set Adwords banners kun je direct live met de banners in het Display Network! Adwords geeft veel controle over de campagne zoals: meetbaarheid, budget en bereik en plaatsingen. Ideaal is dat het netwerk ook voor een kleiner budget interessant is. Banners in Adwords worden slim geplaatst, op basis van opgegeven relevante zoekwoorden (in tegenstelling tot Affiliate netwerk, waar banners over het algemeen op relevante websites worden geplaatst.)
Google Adwords formaten
Google Adwords biedt de mogelijkheid om zo'n 20 verschillende formaten te maken. Voor een goed bereik adviseren we bannersets met 8+ formaten, inclusief alle mobiele formaten. Zeker voor display campagnes die wat langer duren is dit ideaal. Voor kortlopende campagnes (vaak actiecampagnes die maximaal 1 of 2 weken duren) zijn meer formaten wenselijk, omdat de views en kliks in een korter tijdsbestek gerealiseerd moeten worden. We kiezen altijd de meest converterende formaten, dit zijn vaak de grote formaten zoals een 970x250 banner en 300x600 banner en de formaten die veel voorkomen zoals 728x90, 300x250. 160x600 etc. Het is verstandig om de formaten voor mobiele devices altijd mee te nemen (denk aan 320x50, 320x100, 300x250 etc).
Remarketing is king!
Remarketing is een slimme manier van adverteren binnen Adwords. Het is namelijk zeer effectief, je laat banners zien aan personen die je website of webshop al eerder hebben bezocht. Op een doelgerichte manier kun je eerdere bezoekers opnieuw benaderen met banners die persoonlijke content bevatten en natuurlijk is het ook voor branding campagnes effectief.