Remarketing banners
Haal je websitebezoekers terug
Je herkent het vast wel: je bezoekt een website met een interssant aanbod maar toch ga je hier nog niet op in. Later vergeet je dit weer en misschien weet je zelfs de naam van het bedrijf of de website niet meer. Zet het betreffende bedrijf remarketing in, dan zie je de banners nog regelmatig voorbij komen waardoor je er blijvend aan wordt herinnerd. Vanzelfsprekend is dit heel effectief, je benadert een doelgroep die jou op eigen initiatief al heeft gevonden. Pas hierbij wel op: te vaak HTML5 remarketing banners laten zien zorgt voor irratatie en kan zelfs resulteren in een negatief effect. Gebruik remarketing met mate.
Meer over HTML5 banners
Dynamische remarketing
Het is goed om je doelgroep op een persoonlijke manier te benaderen met dynamische remarketing banners. Je weet op welke pagina de bezoeker is geweest, dus weet je ook wat hem waarschijnlijk interesseert. Laat de bezoeker nog een tijdje het specifieke product of de dienst zien welke deze al eerder heeft bekeken en haal hem terug naar je site om toch in te gaan op je aanbod.
Controle over je advertising
Iedereen wil controle over zijn online display advertising campagnes. Met remarketing of retargeting heb je deze controle, mits je het met zorg inzet. Laat je remarketing banners bijvoorbeeld niet te vaak zien, in Google Ads kun je een limiet voor het aantal bannervertoningen per dag instellen. Daarnaast moet je dezelfde remarketing banners niet maandenlang aan dezelfde persoon laten zien, want degene die je website heeft bezocht is dan zeer waarschijnlijk niet meer geïnteresseerd. Bereik de irritatiefactor niet!