Adpin
Reageert meestal binnen een paar uur
Roelof || Adpin
Hallo! Wat kan ik voor je doen?
Start WhatsApp Chat
Close Cookie Popup
Cookie Settings
Door op ‘accepteren’ te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de sitenavigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen, zoals beschreven in ons privacy beleid.
Noodzakelijk (altijd actief)
Cookies die nodig zijn om de basisfunctionaliteit van de website mogelijk te maken.
Cookies helpen ons te begrijpen hoe deze website presteert, hoe bezoekers omgaan met de site en of er mogelijk technische problemen zijn.
Cookies die worden gebruikt om advertenties weer te geven die relevanter zijn voor u en uw interesses.
Cookies waarmee de website keuzes die u maakt kan onthouden (zoals uw gebruikersnaam, taal of de regio waarin u zich bevindt).

Remarketing banners

Remarketing is King! Waarom? Omdat het een bewezen techniek is om bezoekers die je website al eens hebben bezocht weer terug te halen. Met Google Ads kun je iedere banner inzetten als remarketing banner, ook wel retargeting genoemd. Vaak verwerken we binnen remarketing banners een specifieke boodschap, omdat je weet dat de doelgroep al bekend is met de dienst of het product (ze zijn immers al op je site geweest).

Haal je websitebezoekers terug

Je herkent het vast wel: je bezoekt een website met een interssant aanbod maar toch ga je hier nog niet op in. Later vergeet je dit weer en misschien weet je zelfs de naam van het bedrijf of de website niet meer. Zet het betreffende bedrijf remarketing in, dan zie je de banners nog regelmatig voorbij komen waardoor je er blijvend aan wordt herinnerd. Vanzelfsprekend is dit heel effectief, je benadert een doelgroep die jou op eigen initiatief al heeft gevonden. Pas hierbij wel op: te vaak HTML5 remarketing banners laten zien zorgt voor irratatie en kan zelfs resulteren in een negatief effect. Gebruik remarketing met mate.

Meer over HTML5 banners

Dynamische remarketing

Het is goed om je doelgroep op een persoonlijke manier te benaderen met dynamische remarketing banners. Je weet op welke pagina de bezoeker is geweest, dus weet je ook wat hem waarschijnlijk interesseert. Laat de bezoeker nog een tijdje het specifieke product of de dienst zien welke deze al eerder heeft bekeken en haal hem terug naar je site om toch in te gaan op je aanbod.

Controle over je advertising

Iedereen wil controle over zijn online display advertising campagnes. Met remarketing of retargeting heb je deze controle, mits je het met zorg inzet. Laat je remarketing banners bijvoorbeeld niet te vaak zien, in Google Ads kun je een limiet voor het aantal bannervertoningen per dag instellen. Daarnaast moet je dezelfde remarketing banners niet maandenlang aan dezelfde persoon laten zien, want degene die je website heeft bezocht is dan zeer waarschijnlijk niet meer geïnteresseerd. Bereik de irritatiefactor niet!

Wall of Fame
since 2004
client-logoclient-logo
client-logoclient-logo
client-logoclient-logo
client-logoclient-logo