Adpin
Reageert meestal binnen een paar uur
Roelof || Adpin
Hallo! Wat kan ik voor je doen?
Start WhatsApp Chat
Close Cookie Popup
Cookie Settings
Door op ‘accepteren’ te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de sitenavigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen, zoals beschreven in ons privacy beleid.
Noodzakelijk (altijd actief)
Cookies die nodig zijn om de basisfunctionaliteit van de website mogelijk te maken.
Cookies helpen ons te begrijpen hoe deze website presteert, hoe bezoekers omgaan met de site en of er mogelijk technische problemen zijn.
Cookies die worden gebruikt om advertenties weer te geven die relevanter zijn voor u en uw interesses.
Cookies waarmee de website keuzes die u maakt kan onthouden (zoals uw gebruikersnaam, taal of de regio waarin u zich bevindt).

IAB
Bannerset

Dankzij IAB - Interactive Advertising Bureau - bestaan er standaard formaten voor HTML5 banners, welke wereldwijd worden toegepast. De industrie standaarden! De HTML5 bannersets die we maken voldoen aan deze standaarden, zodat de banners breed ingezet kunnen worden. Verder houdt IAB een oogje in het zeil voor wat betreft de online banner markt. Adblockers zijn bijvoorbeeld een interessant discussiepunt.

IAB Bannerset laten maken?

Wij maken banners die voldoen aan alle IAB standaarden, zodat je de banners na levering zorgeloos in kunt zetten. Houden we hier geen rekening mee, dan worden de banners nergens vertoond, omdat websites/publishers zich ook aan deze IAB standaarden houden. Voorbeelden van standaard IAB formaten die populair zijn en je dus dagelijks ziet wanneer je online bent:

  • 336×280
  • 300x250
  • 250x250
  • 200x200
  • 970x250 (extra impact!)
  • 728x90
  • 468x60
  • 120x600
  • 160x600
  • 300x600 (extra impact!)
  • 320x100 (mobiel formaat)
  • 320x50 (mobiel formaat)

Naast de standaard HTML5 banner formaten maakt IAB ook standaarden voor Rich Media banners. Natuurlijk is de bannermarkt constant in beweging. Regelmatig verschijnen er weer nieuwe interessante formaten. Banner formaten die vroeger populair waren zijn dat nu soms niet meer en andersom kan dit ook gelden.

Display ads: altijd in beweging

IAB kijkt toe op de ontwikkelingen in bannerland. Display advertsiging is wereldwijd enorm populair en heeft richtlijnen nodig. IAB geeft ook inzicht in ontwikkelingen en publiceert regelmatig statistieken, bijvoorbeeld over hoeveel er jaarlijks wordt gespendeerd aan digitale advertenties. Daarnaast is ook een ontwikkeling als de populariteit van Adblockers een interessant onderwerp.

VIA Nederland

In Nederland is IAB gefuseerd tot VIA Nederland. Dit is het brancheplatform voor de Nederlandse advertising markt. Via Nederland heeft een omgeving waarmee we iedereen kunnen laten groeien door het verbinden van media-, reclame-, communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers, waaronder Philips, IPG Mediabrands, BornO5 en DPG Media.Volgens VIA Nederland is dit de motor tot vooruitgang op gebied van banner advertising en marketing.

Wall of Fame
since 2004
client-logoclient-logo
client-logoclient-logo
client-logoclient-logo
client-logoclient-logo